Katarzyna Sroślak

Obrazek użytkownika Katarzyna Sroślak

Studentka ostatnich lat Warsaw International Studies in Psychology na Wydziale Psychologii UW ze specjalizacjami Neuropsychology and neuroscience oraz Psychometria stosowana. Koordynator cyklu konferencji poświęconych zaburzeniom osobowości, a w roku akademickim 2015/2016 prezes zarządu Studenckiego Koła Naukowego Psychoterapii „Dialog”.

Głównymi obszarami naukowych zainteresowań są suicydologia, seksuologia oraz zdrowie publiczne. Swoją przyszłość wiąże z karierą naukową.

W wolnym czasie lubi fotografować, oglądać seriale i czytać książki. Uczy się języka szwedzkiego. W ukryciu marzy o wydaniu książki lub tomiku poezji.

Artykuły autora

Dzień Mózgu – 18.03.2017

Dodano 03/26/17 przez Katarzyna Sroślak w kategorii Konferencje
Dzień Mózgu – 18.03.2017

18 marca odbył się coroczny Dzień Mózgu – dwunasta edycja wydarzenia skierowanego do studentów, naukowców i praktyków, jak i do szerszej publiczności niezwiązanej z psychologią i neuronaukami. Organizatorami Dnia Mózgu są członkowie i członkinie Fundacji Mózg!

Stres a elastyczność poznawcza

Dodano 02/17/17 przez Katarzyna Sroślak w kategorii Doniesienia naukowe
Stres a elastyczność poznawcza
Ostry stres jest obecnie zjawiskiem powszechnym i może mieć istotne konsekwencje w funkcjonowaniu poznawczym.

Mit (?) neuronów lustrzanych

Dodano 12/18/16 przez Katarzyna Sroślak w kategorii Recenzje
Mit (?) neuronów lustrzanych

Neurony lustrzane są grupą neuronów, które aktywują się zarówno podczas wykonywania czynności, jak i obserwowania jej u kogoś innego.

Funkcjonowanie seksualne osób ze stwardnieniem rozsianym

Dodano 10/14/16 przez Katarzyna Sroślak w kategorii Doniesienia naukowe
Funkcjonowanie seksualne osób ze stwardnieniem rozsianym

Chociaż jakość życia seksualnego jest istotnym aspektem funkcjonowania większości ludzi i może być ona zaburzona podczas przebiegu stwardnienia rozsianego, to osoby z tą chorobą nie zawsze chcą rozmawiać na ten temat ze swoim lekarzem.

Płeć w chorobach neurologicznych

Dodano 09/28/16 przez Katarzyna Sroślak w kategorii Doniesienia naukowe
Płeć w chorobach neurologicznych
Kobiety i mężczyźni różnią się pod względem częstości występowania, wieku zachorowania i rodzaju objawów wielu chorób.

Wpływ zaburzeń poznawczych, miękkich objawów neurologicznych i objawów subdepresyjnych na funkcjonowanie osób z chorobą afektywną dwubiegunową

Dodano 04/12/16 przez Katarzyna Sroślak w kategorii Doniesienia naukowe
Pomimo leczenia włączającego stabilizatory nastroju i środki przeciwpsychotyczne drugiej generacji, zaburzenia funkcjonowania osób z chorobą afektywną dwubiegunową (ChAD, ang. Bipolar Disorder, BD) pozostają poważnym problemem.